Advertisement

עמק הבכא אביגדור קהלני - הקמת אנדרטת עמק הבכא | פרויקטים | לדרמן חריטה אומנותית - על אותו קרב מיתולוגי ניצח תאל במיל.

עמק הבכא אביגדור קהלני - הקמת אנדרטת עמק הבכא | פרויקטים | לדרמן חריטה אומנותית - על אותו קרב מיתולוגי ניצח תאל במיל.. גדוד 77 של חטיבה 7, בפיקודו של סאל אביגדור קהלני, הצליח לבלום את הצבא הסורי. עמק הבכא קיבל הארה והכרה שתוארו בכתובים לאור הקרב ההרואי של מגד 77, סאל אביגדור קהלני. אביגדור קהלני (77) מאושפז במחלקה פנימית בבית החולים איכילוב במצב קשה בעקבות זיהום. בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים, ועיטור הנשיא על תרומתו למדינת ישראל. אך ראוי לציין שהחטיבה ביצעה את קרב הבלימה לכל רוחב החזית בת 30 גדוד 77 בפיקוד סאל אביגדור קהלני, שנע כזכור לפתחת קוניטרה, נערך בגבעת הבוסטר.

בראיון לרדיו ללא הפסקה 103fm, כאשר גם קהלני עצמו על קו הטלפון, אמרה מרציאנו: הגדוד של קהלני נלחם בקרבות קשים באזור שקיבל לאחר המלחמה את השם עמק הבכא. שמעתי את קרן מרציאנו משתלחת בי אתמול, ממש בחוסר בושה. עמק הבכא קיבל הארה והכרה שתוארו בכתובים לאור הקרב ההרואי של מגד 77, סאל אביגדור קהלני. גנרלים בתגובה לדברים אמר קהלני:

103FM - ינון מגל ובן כספית - "אני מזדהה עם גל הירש"
103FM - ינון מגל ובן כספית - "אני מזדהה עם גל הירש" from 103fm.maariv.co.il
הקרבות במה שנקרא יותר מאוחר, עמק הבכא, התקיימו למעשה לאורך כ 3 יממות. מאות טנקי אויב הציפו את צירי הפריצה מכל עבר. בין היתר פוגשים התלמידים באנדרטת עז77 אל מול עמק הבכא את אביגדור קהלני. בקרב זה, כוחות שריון וחיר סוריים ניסו להבקיע את קו החזית בצפון רמת הגולן, הקרב התנהל בטווחים קצרים ביותר וחטיבות צהל ספגו אבידות קשות במשוריינים ובנפש. הגדוד של קהלני נלחם בקרבות קשים באזור שקיבל לאחר המלחמה את השם עמק הבכא. מפת הלחימה בגזרת החרמונית, עמק הבכא, קרב ההכרעה. קרב עמק הבכא היה אחד מקרבות הבלימה הקריטיים כנגד התקפות הצבא הסורי בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים. 33 שנה אחרי הקרב ההרואי ביים אביגדור קהלני סרט המשחזר את האירועים.nrg מביא מבט ראשון.

בקרב זה ניסו כוחות שריון וחיר סוריים להבקיע את קו החזית בצפון רמת הגולן.

בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים, ועיטור הנשיא על תרומתו למדינת ישראל. הקרב שבו אביגדור קהלני, שפיקד על כוח שריון שמנה 150 טנקים, ניצב מול 470 טנקים סורים שנעו לעבר עמדות צהל ואיימו לכבוש את רמת הגולן במתקפת הפתע הסורית. בעקבות הלחימה קיבל קהלני את עיטור הגבורה וכתב את הספר עז 77. המיתוסים הגדולים ביותר במלחמות ישראל הוא קרב עמק הבכא ברמת הגולן, בעיצומה של מלחמת יום הכיפורים. בצפונה של רמת הגולן משתרע עמק שרוחבו כארבעה קילומטרים בין תל חרמונית לרכס הבוסטר שמצפון לעיר קונייטרה. מאז עמק הבכא ולאורך השנים היה קהלני הדובר הנמרץ ביותר של רמת הגולן. במלחמת יום הכיפורים פיקד על גדוד שריון ברמת הגולן, וניהל את קרב עמק הבכא שזיכה אותו בעיטור הגבורה, בו היו כוחות צהל במיעוט מספרי מול הסורים. קהלני ארגן טנקים מיחידות שונות, והוביל אותם לקרבות בלימה נגד הסורים שהיו בעדיפות מספרית ברורה, 150 טנקים מול 470. מגד 75 סאל יוס אלדר, קיבל את פלוגה ח' בפיקוד סגן אמי פלנט מגדוד 77 ונערך. הקרבות במה שנקרא יותר מאוחר, עמק הבכא, התקיימו למעשה לאורך כ 3 יממות. הקליפ שהופק במיוחד לימים הנוראים מאגד בתוכו את תפילת החזן בבית הכנסת הגדול באלנבי ביחד עם חיילי צהל מהיחידות השונות וסובב סביב מלחמת יום הכיפורים וגיבור המלחמה תאל (מיל') אביגדור קהלני אשר היה מפקד גדוד בחטיבת שריון שלחם בקרבות עמק הבכא והוענק לו עיטור הגבורה. בבוקר הקרב פעל הכוח של אמנון לביא צפונית מזרחית לתל גי'ת מנותק מגדוד 77 והמגד המקורי שלו אביגדור קהלני. הקרב בעמק הבכא, בו הביסו טנקים ישראלים בודדים כוח סורי עדיף, נחשב עד היום לסמל לניצחון הנחישות ורוח ההקרבה.

חיפושית חבר מתאריך 4.2.02 48749 הודעות. עמק הבכא, המכונה גם פתחת קוניטרה או פתחת קוניטרה צפון. בצפונה של רמת הגולן משתרע עמק שרוחבו כארבעה קילומטרים בין תל חרמונית לרכס הבוסטר שמצפון לעיר קונייטרה. גדוד 77 של חטיבה 7, בפיקודו של סאל אביגדור קהלני, הצליח לבלום את הצבא הסורי. אביגדור קהלני, שפיקד אישית, בגבורה יוצאת דופן, על גדוד 77, גרף את כל התהילה על קרב עמק הבכא שבלם את השריון הסורי מלרדת לעמק החולה.

קרב עמק הבכא - המכלול
קרב עמק הבכא - המכלול from upload.wikimedia.org
מבט מזרחה אל עמק הבכא מן האנדרטה. 33 שנה אחרי הקרב ההרואי ביים אביגדור קהלני סרט המשחזר את האירועים.nrg מביא מבט ראשון. המיתוסים הגדולים ביותר במלחמות ישראל הוא קרב עמק הבכא ברמת הגולן, בעיצומה של מלחמת יום הכיפורים. קרב עמק הבכא היה אחד מקרבות הבלימה כנגד התקפות הצבא הסורי בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים. כאן ניצבנו אנו שרידי לוחמי גדוד 77 (עוז) בפיקודו של אביגדור קהלני. חלק מטנקי הגדוד, בפיקודו של אביגדור קהלני, המגד, הועסק במשימות נואשות אחרות. גדוד 77 של חטיבה 7, בפיקודו של סאל אביגדור קהלני, הצליח לבלום את הצבא הסורי. הגדוד של קהלני נלחם בקרבות קשים באזור שקיבל לאחר המלחמה את השם עמק הבכא.

בקרב זה ניסו כוחות שריון וחיר סורים, שנהנו מעדיפות מספרית גדולה, להבקיע את קו החזית בצפון רמת הגולן.

כל הפרשות האלה של קהלני נאמן וריבלין היו ידועות ב2008, האם זה מנע מהליכוד ומנתניהו לעשות קמפיין על אשמתו של אולמרט למרות שרק הומלץ להגיש כתב אישום? אמנון לביא ניסה ליצור קשר עם מגד 75 יוס אלדר, שכוחותיו היו באזור, אך לא הצליח. הקרב שבו אביגדור קהלני, שפיקד על כוח שריון שמנה 150 טנקים, ניצב מול 470 טנקים סורים שנעו לעבר עמדות צהל ואיימו לכבוש את רמת הגולן במתקפת הפתע הסורית. עמק הבכא קיבל הארה והכרה שתוארו בכתובים לאור הקרב ההרואי של מגד 77, סאל אביגדור קהלני. חלק מטנקי הגדוד, בפיקודו של אביגדור קהלני, המגד, הועסק במשימות נואשות אחרות. רשת קשר ''משבצת'' חטיבה 7 עמק הבכא קהלני מלחמת יום הכיפורים, רמת הגולן. אנא קראו בסבלנות * הקישו למעבר. בקרב זה ניסו כוחות שריון וחיר סורים, שנהנו מעדיפות מספרית גדולה, להבקיע את קו החזית בצפון רמת הגולן. אך ראוי לציין שהחטיבה ביצעה את קרב הבלימה לכל רוחב החזית בת 30 גדוד 77 בפיקוד סאל אביגדור קהלני, שנע כזכור לפתחת קוניטרה, נערך בגבעת הבוסטר. חיפושית חבר מתאריך 4.2.02 48749 הודעות. 14 495 просмотров 14 тыс. גם בשנת תשנד, כשהיה חבר בקואליציית רבין ורמת הגולן עלתה על הפרק, פניו נשקפו מכל שלט חוצות כמי שמתנגד לנסיגה מהגולן. מלחמת יום הכיפורים, רמת הגולן.

הקרב שבו אביגדור קהלני, שפיקד על כוח שריון שמנה 150 טנקים, ניצב מול 470 טנקים סורים שנעו לעבר עמדות צהל ואיימו לכבוש את רמת הגולן במתקפת הפתע הסורית. שמעתי את קרן מרציאנו משתלחת בי אתמול, ממש בחוסר בושה. גדוד 77 של חטיבה 7, בפיקודו של סאל אביגדור קהלני, הצליח לבלום את הצבא הסורי. 33 שנה אחרי הקרב ההרואי ביים אביגדור קהלני סרט המשחזר את האירועים.nrg מביא מבט ראשון. לאחר הקמתו, מדי פעם ירד הגדוד לתקופת אימון בסיני והתמקם ליד אבן סימון מצרית מס' 77.

מיצג קרב עמק הבכא - מחירים, שעות פעילות ויצירת קשר - טיולי
מיצג קרב עמק הבכא - מחירים, שעות פעילות ויצירת קשר - טיולי from www.tiuli.com
בקרב זה, כוחות שריון וחיר סוריים ניסו להבקיע את קו החזית בצפון רמת הגולן, הקרב התנהל בטווחים קצרים ביותר וחטיבות צהל ספגו אבידות קשות במשוריינים ובנפש. מאמץ עיקרי הופנה עי הסורים בציר המוביל מן החרמונית (עמק הבכא) בואכה גשר בנות יעקב. כוח השריון העיקרי שעמד בקרב ההגנה מול הסורים היה גדוד 77 של חטיבת השריון הסדירה 7, בפיקודו של סאל אביגדור קהלני, והשתתף בו גם כוח מחטיבה 188. מקום שנלחמו גיבורים נלחמו בגבורה מתו בשביל המדינה נלחמו כמו אריות ובראשם אביגדור קהלני גיבור על חייבים לעשות שם הרצאות. אבן זו ציינה את המרחק לתעלת סואץ, כשלגדוד דבק הכינוי 77. בבוקר הקרב פעל הכוח של אמנון לביא צפונית מזרחית לתל גי'ת מנותק מגדוד 77 והמגד המקורי שלו אביגדור קהלני. הקרב בעמק הבכא, בו הביסו טנקים ישראלים בודדים כוח סורי עדיף, נחשב עד היום לסמל לניצחון הנחישות ורוח ההקרבה. לא רק גדוד 77 לחם שם, ולא רק חטיבה 7.

בקרב זה, כוחות שריון וחיר סוריים ניסו להבקיע את קו החזית בצפון רמת הגולן, הקרב התנהל בטווחים קצרים ביותר וחטיבות צהל ספגו אבידות קשות במשוריינים ובנפש.

כאן ניצבנו אנו שרידי לוחמי גדוד 77 (עוז) בפיקודו של אביגדור קהלני. קרב עמק הבכא היה אחד מקרבות הבלימה כנגד התקפות הצבא הסורי בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים. הגדוד של קהלני נלחם בקרבות קשים באזור שקיבל לאחר המלחמה את השם עמק הבכא. מבט מזרחה אל עמק הבכא מן האנדרטה. אבל הסיפור המלא על אותו הקרב עדיין לא סופר. בין היתר פוגשים התלמידים באנדרטת עז77 אל מול עמק הבכא את אביגדור קהלני. חיפושית חבר מתאריך 4.2.02 48749 הודעות. עמק הבכא, המכונה גם פתחת קוניטרה או פתחת קוניטרה צפון. 14 495 просмотров 14 тыс. קהלני יכול היה לומר שהסיכוי לגבור על הסורים אפסי. מאז עמק הבכא ולאורך השנים היה קהלני הדובר הנמרץ ביותר של רמת הגולן. השדה החרוש תלמים של אדמת הבזלת האפורה התלהט והלך, וכל שאני זוכר הוא פקודות של סע קדימה, אחורה, עצור ופקודות אש. כוח השריון העיקרי שעמד בקרב ההגנה מול הסורים היה גדוד 77 של חטיבת השריון הסדירה 7, בפיקודו של סאל אביגדור קהלני, והשתתף בו גם כוח מחטיבה 188.

עמק הבכא, המכונה גם פתחת קוניטרה או פתחת קוניטרה צפון אביגדור קהלני. אמנון לביא ניסה ליצור קשר עם מגד 75 יוס אלדר, שכוחותיו היו באזור, אך לא הצליח.

Posting Komentar

0 Komentar